tisdag 7 juli 2009

Pastasås med spenat och falukorv

Haha, här kommer ännu ett man tager vad man haver med falukorv, men nej... Jag äter inte falukorv hela tiden ;p Men jag brukar bara laga till halva och frysa in den andra halvan och ibland så ligger det en hel del falukorvshalvor i min frys. Nu håller jag dock på att länsa frysen eftersom jag försöker leva lite mer ekonomiskt... Sååå... Här kommer min pastasås:

Typ 4 portioner:
Pasta
400 gram krossade tomater
En tredjedels falukorv
Några bollar fryst spenat, upptinade
Några matskedar vispgrädde
Dijonsenap
Pesto
Cumberlandsås
Soja
Balsamvinäger
1 grönsaksbuljongtärning
Salt, paprikapulver och svartpeppar

Koka pastan i saltat vatten.
Koka upp tomaterna och spenaten i en kastrull. Släng i buljongen, grädde, en skvätt vardera av senap, cumberlandsås, pesto, balsamvinäger och soya samt smaka av med övriga kryddor. Koka en stund och smaka av igen. Skär falukorven i bitar och lägg i, låt koka upp så korven blir varm. Smaka av igen. Häll av vattnet från pastan och blanda den i såsen, lägg upp och ät.

Hade egentligen tänkt göra det till en vegetarisk pastasås vilket antagligen funkat lika bra... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar