lördag 25 juli 2009

Escargots i Paris

Paris, kärlekens stad, vacker och spännande på samma gång. Nils och jag valde att gå ut och äta bara vi två en av kvällarna, det blev trerätters på La Pause - Beauborg - i Les Halles. Maten var god, servicen bra och priserna perfekta för oss. Trerätters för två, 50 cl vin och 1 st kaffe för under 60 Euro.
Jag provade såklart sniglar, mums! Lite krångliga att få ur skalen dock. Nils valde rökt lax med gräslökskräm till förrätt. Gräslökskrämen var dock slut så han fick nåt annat, tror det var vitlökssmör och de drog av några euro på priset.
Till varmrätt valde vi båda kalv med pommes och champinjonsås - mycket gott!
Som avslutning tog jag creme brulee och Nils chokladmousse. Båda var mumsiga :)

Allt som allt en lyckad kväll, vi rekommenderar absolut ett besök på denna restaurang!

3 kommentarer:

  1. Det var verkligen ett bra pris måste jag säga. I Spanien fick vi betala 45 Euro för 2 Lasagne, 1 grillad kycklingfilé med pommes samt 3 läskedryck.

    SvaraRadera
  2. Så gott med sniglar! Det var många år sen nu men jag minns att jag var precis livrädd för att smaka men när jag väl gjorde det var det underbart! :)


    www.helenaljunggren.com

    SvaraRadera
  3. Hej Linda,
    Ja, det ser ju smaskigt ut! Doftar riktigt vitlök och örter. Minns du när vi hade tjejdag i stan och käkade sniglar på Marco polo? Längesen nu, mysigt minne! :-)
    Kramar mamma

    SvaraRadera