söndag 8 mars 2009

Macaroni & cheese


4 portioner smaskig pasta med ost:
  • Makaroner, jag gillar idealmakaroner
  • 2 dl mjölk
  • Någon msk vetemjöl
  • Ost i skivor, sådan där man kan ha på hamburgare, med cheddarsmak
  • Salt & peppar
Koka makaronerna enligt förpackningen. Värm mjölken och vispa ner mjölet, koka några minuter. Smält ostskivorna i såsen, smaka av efter hand och ta så många skivor du tycker blir bra. Smaka av med salt och peppar och blanda med pastan. Lägg upp i djup tallrik och njut!

3 kommentarer:

  1. Åh, Linda kommer du ihåg när Anna hade köpt *macaroni and cheese* till dig från USA? Det en paket med mix till såsen som blev helt gul och makaronisar som du och jag lagade till. Kanske därfirån du fått detta som smaskg rätt? Kul iaf! <3
    Kramar mamma

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kommer ihåg :) Det va nog det första jag lagade till själv :) Har för mig att jag stod på en stol vid spisen för att nå, kan det stämma? Jag älskar det, tror det är på grund av det jag fortfarande tycker det är så gott :)

    SvaraRadera
  3. Ja så var det faktiskt! Du rörde i smörklickar och jag stod bakom dig och passade dig. Vilket minne du har och jag minns det nu! Vad mysigt vi hade :-) <3 mamma

    SvaraRadera