lördag 27 november 2010

Paj med fetaost och pesto

Igår va de dags för klassfest med knytis hemma hos mig och jag gjorde en vegetarisk paj som va uppskattad :)

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
125 gram smör
lite salt
lite vatten

Blanda mjöl och salt i en bunke, knåda in smöret till en lite smulig deg och droppa på någon droppe vatten för att få ihop smulorna till en deg. Tryck ut i en pajform och ställ i kylen.

Fyllning:
2 pkt fetaost
3 ägg
3 dl mjölk
2 msk pesto
salt & peppar

Vispa ihop ägg, mjölk, pesto, salt och peppar. Skär fetaosten i bitar och fördela i pajskalet. Häll över äggblandningen och släng in på nedersta valsen i ugnen i ca 40 minuter, 175*.

Paj är nästan godast att äta dagen efter tycker jag så jag gjorde denna i torsdags kväll och värmde upp den i 10 min i ugnen när vi skulle äta. Idag har jag ätit en bit som jag, inspirerad av en pizza jag ätit i Linné, ringlade honung över. Mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar