fredag 30 oktober 2009

Ännu mer cupcakes

...eller än så länge är de bara muffins. Jag bakade nämligen igår igen, snart är hela frysen full! Igår blev det apelsin- och morotsmuffins ur boken Maffiga Muffins av Susanna Tee. Jag tog dock bort valnötterna och pepparkakskrydda hade de inte i butiken jag handlade i så det blev lite modifierat. Dessutom hade jag i skalet från en stor apelsin i stället för en liten och, gissar jag, mer apelsinjuice än i receptet... Och mindre morötter eftersom jag kollade fel rad i receptet när jag vägde dem. När jag va klar tyckte jag smeten såg väldigt lös ut så jag höftade i lite mer mjöl tills jag tyckte den va bättre i konsistensen. Det blev helt underbara muffins! Dock höjde de sig inte direkt något i ugnen trots ägg och bakpulver... Kanske hade jag för små ägg (det stod att man skulle ha i stora ägg... och jag är inte riktigt säker på hur stora ägg ska vara för att vara stora?), kanske berodde det på mitt modifierande av receptet... Men som sagt, gudomliga!
Bild kommer när jag dekorerat klart dem...

1 kommentar: