fredag 2 januari 2009

Lätt flygande Jacob

I perioder är jag mer noga med vad jag stoppar i mig än andra och i en av dessa perioderna blev jag sugen på Flygande Jacob, men det innehåller ju massa gott såsom grädde, bacon och jordnötter... så jag försökte mig på en lättvariant:
  • 4 port fullkornsris
  • 1 förp salladskyckling
  • 1 pkt bacon
  • 6 dl mjölk
  • 3 msk vetemjöl
  • 5 msk chilisås
  • 2 st bananer
  • salta jordnötter
Stek baconet knaprigt och låt det rinna av ordentligt på papper.
Skaka mjölk, mjöl och chilisås i en burk.
Grunda en ugnssäker form med ris, över vilket du strör kyckling, bacon, skivad banan och jordnötter.
Häll över chiliblandningen.
Ställ in formen i mitten av ugnen på 225* i ca 20 minuter.

Ät varmt med en sallad.
Det är inte riktigt lika gott som den riktiga varianten men det funkar bra som substitut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar