tisdag 20 januari 2009

Pastasallad med fetaost

Nu när jag börjat på ett riktigt program och går i skolan mer än tidigare är det extra viktigt att ta med matlåda för att inte pengarna ska ta slut direkt... Idag har jag gjort pastasallad att ta med imorrn, och den blev mumsig!
  • 1 port kokad pasta av någon rolig och fin sort
  • 3 st kronärtkockshjärtan (ca ½ burk konserverade)
  • Fetaost (tror jag hade i ca 70 g)
  • 4 st färska champinjoner
  • 3 st soltorkade tomater i olja
  • Olivolja
  • 1 vitlöksklyfta
  • Salt och peppar
Skär kronärtkockshjärtana, fetaosten och champinjonerna i bitar, strimla de soltorkade tomaterna och blanda i den kokta och avkylda pastan. Rör ihop olivolja, en pressad vitlöksklyfta och salt och peppar och häll det över salladen. Blanda... Klart!

Salladen står just nu i kylen, tänkte den skulle få lite extra smak av att marineras över natten... Om jag nu lyckas hålla mig från att äta upp den ikväll vill säga...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar